Retur och reklamation

RETUR & REKLAMATION

E-handeln drivs av Starfields Management AB, org. nr. 559214-4322 med post- leverans- och returadress: Ängelholmsvägen 263, 269 42 Båstad. 

 

Du kan returnera din beställning inom 14 dagar mot uppvisande av kvitto efter det att du hämtat ut ditt paket eller tjänst, förutsatt att produkten är i originalskick och har alla etiketter kvar, eller tjänsten inte redan har utförts. Varan måste vara i perfekt skick. Den får inte ha använts eller ändrats på något sätt. Vi förbehåller oss rätten att neka eventuella returer som inte godkänns i vår kvalitetskontroll. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för att frakta tillbaka varan. Starfields är inte ansvarig för eventuella transportskador vid returförsändelse, skicka därför retur väl emballerat om varan måste skickas. När det gäller beställningsvaror/ordervaror, beställd vara reserverad till dig eller nedsatta varor gäller inte öppet köp/ångerrätt.

REKLAMATIONER

Kontakta Starfields omgående på info@Starfields.se och bifoga tydliga bilder på den felaktiga varan. TRANSPORTSKADOR

Viktigt: Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras, måste skadorna ha noterats på din fraktsedel ifrån fraktbolaget i samband med kvittens. Be chaufför alt personal på lagret notera skadan och signera.

Vid alla transportskador, kontakta info@Starfields.se snarast.

Bifoga i mail, tydliga bilder på skadan samt på eventuellt skadat emballage och uppge i mailet ditt ordernummer. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1 – 3 dagar. Varor måste därför ha synats innan de tas från lagret.

Fraktskador kan inte anmälas vid egentransport.